משפחת הביאת
מקאם ביאת נחשב גם הוא לפופולרי ועשיר מאד במוסיקה הערבית. במקאם זה קיים הן רפרטואר רחב של שירים בעלי אופי עממי, המושרים בד"כ בשמחות, והן שירים ויצירות בעלי אופי אומנותי ומורכב. במסורת החלאבית-ירושלמית נהוג להתפלל בו בשבתות בהם מתקיימת שמחת הולדת בת (אולי בשל הקרבה הפונטית בת-ביאת). גם השירים הפופולריים יותר באירועים אלה מולחנים במקאם ביאת - "יעלה יעלה"; "יפת עין"; נהוג להתפלל בביאת גם בחלק מימות החגים.
יש לציין כי הפופולריות של הווריאנטים השונים של המקאם משתנה ממסורת למסורת. בעוד שבמסורת הערבית מקאם ביאת (הראשי) הוא השימושי והפופולרי ביותר, במסורות אחרות כמו טורקיה, בבל ועוד, המקאם הפופולרי ביותר הוא דווקא חוסייני. במסורת השירה הכורדית למשל, מקאם חוסייני הוא המקאם בו מושרים רוב השירים, כך גם לגבי נעימות התפילה בבתי הכנסת הכורדיים.
הווריאנטים הנוספים בד"כ עשירים פחות ביצירות אולם הם שימושיים מאד כאלמנט קישוטי-מגוון ביצירות המולחנות במקאם ביאת הראשי.